איך התזונה קשורה לחיטוב ועיצוב הגוף?

תהליך חיטוב ועיצוב הגוף הוא תהליך מורכב שלוקח זמן. אין תרופות קסם ובכדי להגיע לגוף שעליו אתם חולמים אתם צריכים לעבוד קשה ובאופן עקבי. אולם, גם אם אתם מגיעים באופן קבוע לחדר כושר ומקפידים על לפחות שלושה אימונים בשבוע, אם התזונה שלכם איננה מאוזנת ונכונה כל העבודה הקשה שלכם תרד לטמיון. מדוע? ובכן, במסגרת תהליך של חיטוב אנו שורפים שומן אבל מקפידים על שמירה על מסת השריר. גם אם הצלחתם להוריד את אחוזי השומן באופן משמעותי במסגרת האימונים, במידה ואתם לא תאכלו טוב לא תצליחו לבנות את השריר ולכן השריר עצמו נראה מדולדל. נוסף על כך, כדי להתחטב ולהתעצב, הגוף שלכם זקוק לאנרגיה אותה הוא מקבל כתוצאה מהתזונה שלכם. בהתאם לכך, לתזונה קשר הדוק לחיטוב ועיצוב הגוף המבוסס על מאזן קלורי נמוך לצד רמות חלבון, מינרלים וברזל גבוהים. כיצד תוכלו לסגל שגרת תזונה נכונה? להלן הפרטים.

תפריט תזונה לנשים ולגברים – בהתאמה אישית

בשנים האחרונות נערכו מחקרים רבים שבדקו את ההרכב התזונתי הטוב ביותר בעבור מתאמנים. רשת האינטרנט מהווה כר פורה של ידע שבו תוכלו להיעזר לטובת יצירת תפריט תזונה בהתאמה אישית. כאן יש הצעה לתפריט חיטוב לנשים בו תוכלו להיעזר, מתוך מטרה ליצור הלימה בין תדירות האימונים לבין היכולת לבנות את מסת השריר לטובת הליך חיטוב אופטימלי לנשים. שימו לב כי יש הבדל בין תפריט התזונה של גברים לבין הנשים בשל אחוזי השומן, ועל כן התייעצות עם גורמי מקצוע היא חשובה מאוד לטובת התהליך. מאחר שלתפריט התזונתי יש חשיבות עצומה מבחינת הצלחת התהליך, שימו לב שאתם לא מחמירים יותר מדי עם עצמכם אלא נותנים מקום גם לתענוגות החיים כמו למשל שוקולד, באופן מדוד ולא מוגזם. בנוסף, בכדי לקבל מוטיבציה לשמור על החיטוב והעיצוב של הגוף  לצד תזונה נכונה רצוי להצטרף לקבוצות ברשתות החברתיות המציעות לכם לא רק קהילה תומכת אלא גם מידע רב בנוגע לתפריט תזונתי מותאם לנשים וגברים, בהתאם לגובה וכמובן ל BMI.

איך לשמור על תזונה נכונה?

שמירה על תזונה מאוזנת ונכונה היא כאמור חשובה מאוד לטובת תהליך של חיטוב ועיצוב הגוף. על מנת להגיע לתזונה נכונה חשוב קודם כל לצאת שבעים מהבית לפני האימון. התזונה שלכם היא מרכיב משמעותי מאוד מבחינת היכולת לספק אנרגיה לגוף אבל גם לטובת תהליך של שריפת השומן, ועל כן כשעתיים לפני האימון רצוי לאכול ארוחה קטנה ומשביעה. בנוסף, הקפידו למלא את המקרר שלכם בירקות ופירות מהם תוכלו להכין שייקים שגם ישביעו אתכם אבל גם יספקו לגוף שלכם את המינרלים והברזל החיוניים לטובת בניית מסת השריר וכן הפחתת הסיכוי לפציעות. בנוסף, שימוש בתוספי תזונה ייעודים לספורטאים מהווה הזדמנות ליצירה של מערך תזונתי שבמסגרתו תוכלו לספק לגוף שלכם תוספים טבעיים לחלוטין אשר יסייעו לכם בתהליך של חיטוב ועיצוב הגוף המתבצע כחלק בלתי נפרד משגרת היום שלכם. אם בעבר רק ספורטאים מקצועיים היו חשופים לתפריט תזונה המותאם להם, בעידן של היום כל מתאמן ומתאמנת יכולים להעמיק את הידע ובכך ליצור תוצאות מעולות לטובת יצירת הגוף שעליו אתם חולמים.

לסיכום, גם אם אתם משקיעים לא מעט שעות בחדר הכושר ולא מבחינים בתוצאות, הסיבה היא כנראה תפריט תזונתי הלוקה בחסר. לתזונה יש מרכיב חשוב מאוד בתהליך של בניית השריר אבל גם התאוששות מהאימון ועל כן שימת דגש על התאמה של תפריט תזונתי לצרכים שלכם היא חיונית לטובת הגשמת יעדים וכן שמירה על התוצאות לטווח הרחוק.

נגישות